منتدى ساعة العصارى
أهلا بك فى منتدى ساعة العصارى من فضلك قم بالتسجيل أو الدخول
نورت المنتدى بطلتك ولا تحرمنا زيارتك مرة أخرى محمد ضباشه

منتدى ساعة العصارى

نافذة تقافية يكتب فيها مثقفين من انحاء الوطن العربى
 
الرئيسيةمنتدى ساعة العصاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

اهلا بكم معنا على صفحات منتدى ساعة العصارى - شعر - قصص - اسلاميات - أطاق ماكولات - ديكور - والعديد من الموضوعات الاخرى - تحياتى محمد ضباشه


شاطر | 
 

 ماذا أقول ؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
محمد ضباشه
مدير عام المنتدى
مدير عام  المنتدى
avatar


مُساهمةموضوع: ماذا أقول ؟   الأربعاء مايو 20, 2009 2:41 pm

ماذا أقول ؟
قصيدة شعر

ماذا اقول حبيبتى
لو جئتى يوما تسألينى
عن مصير الحب بينا
واللى كان بينك وبينى
والكلام اللى كتبته
بأحساسى وبدمع عينى
قد ايه انا كنت شارى
وياريت قلبك كان شارينى

مش هلاقى يومها كلمه
ترجع الحب اللى كان
ولا احب قلب خانى
مالقيت وياه الأمان
فى ثانيه حسيتى بقلبى
وأتولد فجأه الحنان
بأيه أجاوب على السؤال
وعمر حبى وياكى هان

ماذا أقول لقلبى
افتكر اللى باعوك
وباعو سنين حياتك
ورجعوا تانى يشتروك
أوعاكى فاكرة ان قلبى
من غيرك راح يموت
واللى شافه معاكى عمره
لا يتنسى ولا راح يفوت
افضل شيىء يكون ما بينا
اننا نفتكر بس السكوت

وحاولى تنسى اللى مضى
ما باقى منه غير بقايا
أطلال فى قلبى مكسرة
وللأسف عايشه معايا
بحاول أنساها فى يوم
ويمكن فى يوم تسمع ندايا
وأنسى أجمل حب شوفته
وأرمى مأساته ورايا

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ريم حمدى
نائب مدير المنتدى
نائب مدير المنتدى
avatar


مُساهمةموضوع: رد: ماذا أقول ؟   الأربعاء مايو 20, 2009 7:34 pm

مادا تقول ؟
مهما عجزت العبارات عن صياغة الكلمات
فالقول للأحبة الأحبة فقط لمن ملأت الجوارح
وأعادة الروح وأرجعت الإبتسامة و الأمل
و أوقدت الأشواق شموعا و أيقظت أحلاما كانت
في سبات عميق كلمة حب ويكفيها حبك و هو
الأعظم و هي تبدو كالفراشة تنتقل و تحلق
بجناحيها بكل حب و حرية ناعمة طيبة
فالمثل يقول : لي باعك بيعو ولي شتراك و عزك
حبو ا
تحياتي ر. ح
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد ضباشه
مدير عام المنتدى
مدير عام  المنتدى
avatar


مُساهمةموضوع: رد: ماذا أقول ؟   الخميس مارس 18, 2010 5:50 pm

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
ماذا أقول ؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى ساعة العصارى :: ديوان الشاعر محمد ضباشه-
انتقل الى: