منتدى ساعة العصارى
أهلا بك فى منتدى ساعة العصارى من فضلك قم بالتسجيل أو الدخول
نورت المنتدى بطلتك ولا تحرمنا زيارتك مرة أخرى محمد ضباشه

منتدى ساعة العصارى

نافذة تقافية يكتب فيها مثقفين من انحاء الوطن العربى
 
الرئيسيةمنتدى ساعة العصاليوميةس .و .جبحـثالتسجيلدخول

اهلا بكم معنا على صفحات منتدى ساعة العصارى - شعر - قصص - اسلاميات - أطاق ماكولات - ديكور - والعديد من الموضوعات الاخرى - تحياتى محمد ضباشه


شاطر | 
 

 ألوووووووووهات

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
محمد ضباشه
مدير عام المنتدى
مدير عام  المنتدى
avatar


مُساهمةموضوع: ألوووووووووهات   السبت يناير 09, 2010 1:18 pm

ألوووو ...... تليفونات
شعر : محمد ضباشه

شبابنا بقى أخر روشنه
وعشقوا خلاص التليفونات
ما هم لا شغله ولا مشغله
وهات تسالى ويا البنات
وأن خلص الرصيد معاهم
يبقى التواصل بالاشارات
تعالوا نشوف أيه الحكايه
وايه حكاية الرنات
صباح الخير برنة
والرنتين سلامات
وتلاته كلمنى شكرا
واربعة فيها ايماءات
يا اما قابلنى حالا
انا منتظر على الشات
أو النت فاصل
ياله على المسجات
ورسايل وكلام قبيح
الادب جواها مات
مره تثير الغرائز
وفى التانيه المشكلات
وممكن تخرب بيوت
وتزود فى الخلافات
والكاميرا ساعات بتلقط
مناظر من سكات
يمسكوها ذله مرة
ويلوا بيها دراعات
والشك فيها يصحى
من غير اى حسابات
والغيره تزيد لهيبها
فى قلوب الستات
والسبب مكالمة طايشه
علشان يقولوا سلامات
ولا علشان يعاكسوا
او يفبركوا أشاعات
بقت الحكايه سلطة
واحنا عجبنا السكات
ونمسك تليفون فى أيدنا
علشان نقول الووووهات

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
أميره ضباشه

avatar


مُساهمةموضوع: رد: ألوووووووووهات   الأحد يناير 10, 2010 12:27 pm

مضحك اوى بجد الكلام دة انت اكيد كاتب الكلام دة للناس التافهين اللى مش عارفين استخدماتة الصحيحة ذى ما فى ناس جاهلة بالاشياء فى ناس مبتديش للحاجة اكتر من حجمها الطبيعى فى ناس بتستخدم التكنولوجيا صح وفى ناس بتستخدمها احط الاستخدامات ...... كلام جميل وساخر من الدرجة الاولى وله معانى جامدة جدا اتمنى من الله عز وجل انه يهدى العاصى اللى الطريق المستقيم ...... انا بجد بشكرك جدا علشان انت بتكتب كل المشاكل بالطريقة اللى انا شخصيا بحبها جدا وهى الطريقة الساخرة .وهى من اسرع الطرق فهمنا وعلى رأى المثل يا بخت من بكانى وبكى عليا ولا ضحكنى وضحك الناس عليا فى الواقع المثل دة ينطبق على ا لكتابات ذات المواضيع الساخرة ....فى النهاية بشكر الاستاذ الكاتب محمد ضباشه على الموضوع الجميل دة لانة امتعنى انا شخصيا واضاف لى فكرة جديدة اشكرك شكرا جزيلا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
محمد ضباشه
مدير عام المنتدى
مدير عام  المنتدى
avatar


مُساهمةموضوع: رد: ألوووووووووهات   الأحد يناير 10, 2010 4:36 pm


شكرا اميرة على تعليقك ومرورك على الموضوع وأتمنى لكى التوفيق ومزيدا من مساهماتك القيمة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
ألوووووووووهات
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتدى ساعة العصارى :: ديوان الشاعر محمد ضباشه-
انتقل الى: